Dlaczego mniejsze wypożyczalnie sprzętu zyskują więcej dzięki technologii zarządzania flotą

25 lutego, 2022| 4 minuty do przeczytania

Bezprecedensowe wskaźniki wykorzystania floty, wydłużony czas oczekiwania na wymianę sprzętu i złożoność zaopatrzenia w części zamienne. W europejskim sektorze wynajmu sprzętu wiele firm odczuwa presję związaną z dostępnością maszyn i zwrotem z inwestycji. Nie jest zaskoczeniem, że branża wynajmu korzysta z digitalizacji. Według Alexa Schuesslera, założyciela i prezesa międzynarodowej grupy SmartEquip, większe firmy zajmujące się wynajmem „zaczęły w znacznie większym stopniu opierać się na wskaźnikach i wokół tego rozwinęły swoją organizację. Mniejsze wypożyczalnie mają teraz dostęp do tych samych technologii, ale ich wpływ może być nawet bardziej znaczący.”

Nawet jeśli jesteś doświadczonym menedżerem floty sprzętu, istnieje prawdopodobieństwo, że spędzasz dużo czasu, szukając w Internecie numerów części oryginalnego wyposażenia, wysyłając e-maile do dostawców, porównując ceny i korygując faktury za zakupione części w późniejszym czasie w dziale płatności.

Od dziesięcioleci firma Ritchie Bros. pomaga firmom w kupnie i sprzedaży sprzętu. Wspieranie właścicieli flot w całym cyklu życia sprzętu od dawna było naszym marzeniem. To marzenie stało się rzeczywistością w 2021 roku, kiedy do rodziny RB dołączyła firma SmartEquip. Ich pionierska technologia łączy właścicieli sprzętu z producentami i dealerami za pomocą potężnej platformy, która zapewnia usprawniony dostęp do wsparcia i części za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

SmartEquip – Efektywność i oszczędności dzięki technologii

SmartEquip to innowacyjna firma, która wyrosła bezpośrednio z branży sprzętu ciężkiego. Doskonale rozumie, jak wspierać wypożyczalnie i innych właścicieli flot w całym cyklu życia maszyny. Główne cele? Zapewnienie efektywności firmom zarządzającym flotami i producentom sprzętu w zakresie zaopatrzenia w części i wsparcia produktowego w celu wydłużenia czasu sprawności maszyn.

Wywodzimy się z branży sprzętu, a konkretnie z branży wynajmu i zdaliśmy sobie sprawę, że choć dokonano znacznego postępu w zakresie systemu zakupów i zaopatrzenia, to bardzo niewiele z tej technologii nadaje się do zarządzania cyklem życia sprzętu.

Alex Schuessler, założyciela i prezesa, SmartEquip

Najlepsza technologia jest teraz dostępna dla każdego

Magazyny części zamiennych były kiedyś znakiem rozpoznawczym większych wykonawców i wypożyczalni sprzętu, ponieważ mogły one mieć setki lokalizacji, do których należało wysłać części. Obecnie większe firmy odchodzą od magazynów i wykorzystują platformy takie jak SmartEquip jako „wirtualne” magazyny. Właściciele flot lub mechanicy mogą znaleźć potrzebną im część w bazie danych SmartEquip, a system wskaże najbliższego dostawcę, który może szybko dostarczyć daną cześć do klienta. A jeśli potrzebna jest pomoc przy serwisowaniu sprzętu, dostępne są również materiały pomocnicze dotyczące produktu.

W ostatnich latach małe i średnie firmy zaczęły uzyskiwać dostęp do tych samych technologii, które wcześniej były dostępne tylko dla większych przedsiębiorstw.

Korzyści dla mniejszych firm są być może jeszcze większe, ponieważ teraz oszczędzają one swoje zasoby. Ich technicy serwisowi robią to, w czym są najlepsi - serwisują maszyny, zamiast wykonywać mnóstwo pracy administracyjnej.

Alex Schuessler, założyciela i prezesa, SmartEquip

Większe firmy mogą zaoszczędzić pieniądze, ponieważ nie muszą już utrzymywać sieci stacjonarnych magazynów. Mniejsze firmy, które nie posiadają takiej infrastruktury, również mogą skorzystać z tej technologii, traktując swoich dostawców jak swoje wirtualne magazyny.

Europejskie trendy technologiczne, które warto śledzić

W ciągu ostatnich dwóch dekad na scenę wkroczyły nowe technologie, a trend ten nie wykazuje oznak spowolnienia. Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i wiele innych rozwiązań zapowiadają się ekscytującymi rozwiązaniami dla branży. Jednak jednym z kluczowych trendów, który się obecnie wyłania, jest dążenie do integracji i automatyzacji dostępnych obecnie rozwiązań w zakresie zarządzania cyklem życia sprzętu.

Rozwiązania takie jak telematyka, oprogramowanie do zarządzania usługami, platformy optymalizacji przepływu pracy i inne produkty stają się wzajemnie połączone. Wiele maszyn będzie wkrótce samoregulujących się i będą one w stanie inicjować zakup części bez udziału technika. Zwiększa się produktywność i czas pracy, a jednocześnie na większą skalę realizowane są oszczędność czasu i pieniędzy.

W ciągu najbliższej dekady koordynacja ta z pewnością przyniesie ogromny wzrost wydajności.

Alex Schuessler, założyciela i prezesa, SmartEquip

Nie trzeba być dużą firmą ani posiadać ogromnej floty, aby móc skorzystać z platformy SmartEquip. Każdy, niezależnie od liczby posiadanych maszyn, może subskrybować usługę i cieszyć się korzyściami płynącymi z bycia w stałym kontakcie z producentami sprzętu.

×
Powrót do góry